Beiträge von Korgaz

    Klaro. Danke dir :)

    Cheers,

    irgendwer n Plan, wie man das hier in der Mitte zentrieren kann? Ist irgendwie das einzige, was nicht zentriert wird.

    Bitte melden Sie sich an, um dieses Bild zu sehen.



    Finde dazu nix, was weiterhilft, außer nen älteren unbeantworteten Thread hier im Forum.

    Danke im Voraus. Kuss auf die Nuss

    Hey zusammen,

    ich hab grad mal mit der DS rumgespielt und da ist mir folgendes aufgefallen:
    Wenn ich eine Rüstung anziehe (z.B. 34er mit 101 Rüstungswert) erhöht sich meine Def um 101 und meine Magie Def um 51, was ja auch normal ist. Wenn ich jetzt aber die DS mit einem Rubin, der 150 Rüstungswert gibt, aktiviere, erhalte ich 150 Def und erstmal gar keine Magie Def. Wenn ich jetzt aber die DS wieder deaktiviere erhalte ich -150 Def aber +75 Magie Def. Hat irgendwer n Plan woran das liegen könnte? Ich hab schon in der DragonSoul.cpp die ActivateDragonSoul-Methode und in der item.cpp die ModifyPoints-Methode überprüft, aber das sieht okay für mich aus. :sweat_smile: Ich überseh bei sowas aber ganz gerne mal den Fehler, passiert mir auf Arbeit auch ab und zu. :joy:

    €: Mir ist hier noch aufgefallen, dass sobald ich den Rubin ins Fenster einfüge die 75 Magie Def schon hinzugefügt werden und nicht erst bei Aktivierung, daher sieht das so verschoben aus. Was das jetzt ändert weiß ich aber nicht. :sweat_smile:

    Könnte mir hier evtl irgendwer nen Tipp geben? Ich brauch keine Ikealösung, will ja etwas lernen. :shrug:

    Hier noch ein paar Bilder für das Problem:
    Werte des Rubins:

    Bitte melden Sie sich an, um diesen Anhang zu sehen.



    Vor RüstungNach Rüstung
    Bitte melden Sie sich an, um diesen Anhang zu sehen.Bitte melden Sie sich an, um diesen Anhang zu sehen.
    Aktivierung DSDeaktivierung DS
    Bitte melden Sie sich an, um diesen Anhang zu sehen.Bitte melden Sie sich an, um diesen Anhang zu sehen.


    Beste Grüße und Danke im Voraus

    Korgaz

    Thank you very much. That was exactly what I was missing.
    I added the following lines in def Open(self) of introcreate.py and its working beautifully :love:
    Learned something again. I know you could do it better, but it's fine for me now and the Images don't get used anywhere else in the Script. :whistling:
    Bitte melden Sie sich an, um diesen Anhang zu sehen.

    The solution to my second Problem was quite simple. I just had to change the indices of the declarations... I should really take a better look at the code next time...:/ Sorry guys.
    Bitte melden Sie sich an, um diesen Anhang zu sehen.

    But the Problem with the Buttons persists, they can't be clicked persistently. Any hints on where I should look? It seems to be, that I can't click on the Korean Signs in the Buttons. I don't need a complete solution as I want to learn :)

    Hey together,

    i have implemented Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen. + Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen. in the Fliegev3 Files. Everything is working as expected except Character Creation.
    So i basically have two questions and hope you guys can help:

    • How can I extend the Hitbox for the Race Select Buttons? It's only registering at the upper and lower border. ?(
    • As you can see I have selected the Lycan, but the female Warrior shows up with Lycan Description. Which ist weird, because before disabling the Female Button for Lycan I could select the Lycan via Female (which doesnt make sense at all ^^). It is a problem with introcreate.py, but i can't find the corresponding Code Part. I debugged for quite some time and only found out, that when Female is displayed the Gender is 0 and for Male it's one, which is the exact Opposite of the Declarations in the introcreate.py and i dunno why. :(
      Edit: Fix for this one Bitte melden Sie sich an, um diesen Link zu sehen.


    Bitte melden Sie sich an, um diesen Anhang zu sehen.


    Hope someone can help me out, so I can learn from my Mistakes.

    Best regards Korgaz

    Jup. Hatte nur bei meinen Fliege v3 den kompletten Release Ordner net drin, obwohl das die offiziellen von dem Forum hier sind. :sweat_smile: Benutze grad einfach dein Release und jetzt passt alles. Danke ^^

    Also die JSON hab ich gefunden und bearbeitet, aber mit welcher VS Version muss ich den Build erzeugen? Mit VS 2022 und Toolset v143 meckert er.


    Bitte melden Sie sich an, um diesen Anhang zu sehen.

    Do I have to alter anything else than the tcp/udp ports in the serverinfo.py then? If i were to use 13001-13009 for Channel 1 and 13011-13019 for Channel 2 etc. Do they always connect through the Port of Core 1?
    Bitte melden Sie sich an, um diesen Anhang zu sehen.

    Hey together,

    I am currently working with the Fliege Files V3.

    There is only one Core for each Channel which contains all Maps (Count > 32), which prevents me to enter the Lv. 90 Maps as they can't be found. They are Index 35+ in MAP ALLOW in the config. I was confused as to why I can't enter them even though atlas_info.txt, Index and Settings.txt were completely fine and then I remembered the whole max Maps per Core thingy... :sweat_smile:

    I am not that educated on the whole Core Thematic yet, but I am trying. When I add the Files (Game-, Data-, log- and share-Links + the Config) in a new Folder named Core1 and "copy" exactly the same into another Folder named Core2, do the Ports need to be adapted per Core or are they Channel-wide? The latter would make more sense imo. :shrug:

    I would change the HOSTNAME to channel1_core2 and move some of the Maps to Core2. Do I have to do anything else? Also what happens to the syserr-files? Do they move to the respective Core Folders or are they Channel-specific? :/ Has been a while since I worked with Metin2 Files.

    Bitte melden Sie sich an, um diesen Anhang zu sehen.

    I already extended the max Map Count per Core to 64, but I don't really wanna clutter everything into one Core. So that's not really an option here :P


    The thought behind this was doing 3(-4) Cores per Channel (any Suggestions here?):
    Core1: Low-Level Maps
    Core2: High-Level Maps

    Core3: Dungeons

    Maybe Core4 for Yohara Stuff, when I manage to make it work lol.


    One last Question ? Is there a way to calculate the RAM I need?

    Kind regards
    Korgaz :)

    Hello guys.
    I am using the 40k reference Files with included dump_proto source. I have a pre-compiled dump-proto which is working fine, but missing some functions I need in order to get the "Extended Target Info" to work; namely I'm missing the min and max gold. In order to get those into the Item Proto, I changed the two "col++;" which stands for the gold min and max value to:

    mobTable->dwGoldMin = atoi(csvTable.AsStringByIndex(col++));

    mobTable->dwGoldMax = atoi(csvTable.AsStringByIndex(col++));


    In order to see where its stuck, I simply wrote a print function, which logs the output into a .txt-File.

    I tried to use the newly built version to pack the protos. Mob_proto is working fine, but Item proto is always stuck at the same line, even though I changed nothing at the Item_Proto part. The dump_proto just closes itself:

    I haven't changed anything in the Item_Proto except removing some anti_flags for the change empire item. Does someone know, how I could fix this "error"? I haven't found anything related yet. If any files are needed to work on this matter, just tell me please.

    Kind regards
    Korgaz :)

    Have you tried fiddling with the alignment switch-cases? It seems like you have an offset in negative x somewhere. Once it's not working you can still revert your changes. I'd just go with the trial and error method tbh. Remember to make a backup though in case you majorly fuck up. :)